Śniadaniowa jaglana to nie tylko pyszne, ale jak zapewne wielu mędrców Wam powie, niezwykle zdrowe. Polecam artykuł, który jakiś czas temu przybliżałyśmy na facebook:
Wierzymy w jaglaną, tym mocniej ją polecamy …
A oto co nam będzie potrzebne do śniadaniowej jaglanej:
  • duża filiżanka kaszy jaglanej (przed ugotowaniem)
  • 2 jabłka
  • 2 gruszki
  • pół szklanki jogurtu naturalnego
  • garść pestek dyni
  • łyżka ghee (klarowanego masła)
  • łyżka cukru trzcinowego
  • łyżeczka cynamonu

Kaszę płuczemy kilka razy i wrzucamy na suchą  patelnię. Aby ugotować ją na sypko, co jak wiadomo nie jest łatwe, powinno się ją najpierw nieco podprażyć. Gdy już to zrobimy (nie spalmy jej) gotujemy ją wg przepisu na opakowaniu. Najczęściej jest to proporcja jeden (kasza) do dwóch (woda) z odrobiną soli. Gotuje ją się około 20 minut, aż kasza wchłonie wodę.

Na sporej, suchej patelni prażymy pestki uważając, żeby ich nie spalić. Gdy już będą ładnie zarumienione dodajemy ghee a po chwili cukier. Karmelizujemy go razem z pestkami. Gdy już będzie złoty i będzie się ładnie „ciągnął” dodajemy pokrojone w dość duże kawałki, wcześniej obrane owoce. podsmażamy je delikatnie i pozwalamy obtoczyć im się w naszej wcześniej przygotowanej miksturze. Dodajemy cynamon. Gdy już zmiękną delikatnie (około 10 minut) nakładamy je na talerze. Najpierw porcja kaszy, łyżka jogurtu a na samym wierzchu owoce w karmelizowanym cukrze z pestkami. Pychota! Smacznego i zdrowego!

Photo by Iza